Rakamlar çok soğuktur. Bakanı ürkütür ve kafası hikaye ile çalışan bizlere somut bir tablo çizmez. Şu kadar pas yapmış, bu kadar hava mücadelesi kazanmış, gibi tek başına bir anlam ifade etmeyen rakamlar bir futbolcunun sahadaki karakterinin yapboz parçalarıdır. Bu yapboz parçalarını anlamlı şekilde bir araya getirdiğimizde büyük bir resim ortaya çıkar.
Bu resim neden önemlidir?
Çünkü taraftarından antrenörüne, yöneticisinden gözlemcisine kadar futbolcuları tanımlamak için birtakım ifadelere başvurulur.
“Robben gibi, topla buluşunca içe doğru kat ediyor.”
“Sırtı kaleye dönük oynayıp, gelen topları dağıtıyor.”
Esasında, oyuncuyu kafamızda anlamlı hale getirmek için yaptığımız bu davranış oyunu da anlamlı hale getirir. Bir saha düşünün ve 11 oyuncunun belli bir formasyon eksininde sahaya yerleştiğini hayal edin. Her oyuncunun üstünde nasıl bir tarza sahip olduğu yazıyor. Bakıyorsunuz, kanatlarda ceza sahasında aktif olan kimse yok. Orta sahalar da çoğunlukla savaşçı kimliğine sahip. Beklerimiz defansif. Geriye, tabela yapma potansiyeline sahip olan sadece forvet kalıyor.
Bir futbol direktörü için güzel ve kullanışlı bir grafik olurdu. Yalnızca mevcut kadroyu tartmak açısından değil, aynı zamanda potansiyel transfer açısından da.
Eksik ve yetersiz olduğunu düşündüğü bölgelere alınabilecek muhtemel adayları daraltmak için oyun tarzına göre yapılan bir filtreleme zamandan tasarruf ettirmekle birlikte, muhtemel adayların kendi takımlarında hangi tarzdaki oyuncularla beraber oynadığını görmek gibi değerli bir bilgidir.
İşte bu yüzden, FAS olarak çıplak verileri oyuncu rollerine dönüştürerek onlara bir kıyafet dikmek için çalıştık ve yeni bir modelimiz oldu.
Burada şunu belirtmeliyim ki, aynı role sahip olan iki oyuncunun kesin olarak benzediğini söyleyemeyiz; çünkü bu durumda kaç tane rol varsa, o kadar sayıda oyun tarzı var demek olur ve bu futboldan kopuk bir çıkarımdır. Bundan ötürü, kullandığımız metot gereği kimseyi tek bir kalıba sokmadan, çeşitli oranlar ile hangi role ait olduğunu tespit ettik.
Büyük oranda iki yönlü orta saha olan iki futbolcunun, bir tanesi aynı zamanda ileri oyun kurucu, öteki ise savaşçı orta saha profiline yakın olabilir. Dolayısıyla, benzerlik ve rol bu açıdan birbirlerinden ayrılır.
Stoper, bek, orta saha, 10 numara, kanat ve forvet mevkilerinden toplam 30 tane rol elde ettik. Bunları yaparken hem yaygın verileri hem de bizim oluşturduğumuz verileri kullandık. Örneğin, bek ve bilhassa kanat oyuncularını ayırırken dribbling sayısı bize tam istediğimiz içeriği sunmuyordu. Biliyoruz ki kimi oyuncular daha çizgiye yakın oynarken, bir kısmı içe kat ediyor. Dolayısıyla, kenar bölgesinde beş metreden fazla sürülen toplarda kaleye doğru bir rota mı izlenmiş yoksa taç çizgisine paralel mi topla kat edilmiş gibi soruları rakamlara dökerek, roller üzerinde belirleyici olacak bir takım veriler üretmekle işe başladık. Oyuncu top sürme sonrası pas mı attı, şut mu çekti? Kaç kez uzun top aldı? Bir kanattan diğerine topu sık çevirdi mi? Günün sonunda, elimizde 40 tane değişken oluştu.
Veri türlerine göre analiz
46 farklı değişkenin hepsini bir arada kullanmaktansa topla buluşma yerleri, pas, defansif ve ofansif olarak dört gruba ayırmak, veri setini çok daha kolay anlayabilmemiz için önemli bir adım oldu.
Her bir gruba ayrı ayrı Faktör Analizi uyguladık. Çıkan sonuçlar rollere giden yolun ilk basamağını oluşturdu. İki grupta 4’er diğerlerinde 3’er tane rozet belirlediğimiz için bundan sonra ayrı ayrı bunu belirtmeye gerek yok. Şimdi gelin, rozetlerimize bakalım.
Topla buluşma yerlerine göre rozetler
Bunlardan birincisi, daha çok üçüncü bölgede enlemesine toplu aksiyon yapanların olduğu gruptu. Diğerlerine oranla ceza sahasında daha çok etkinler. Kenarlara geldikleri takdirde içe kat etmeyi tercih ediyorlar. “Üçüncü Bölge Topçusu” demeyi tercih ettik.
İkinci rozet çok büyük oranda, çizgi üstünde dikine olarak aksiyonlara girenleri kapsıyor. İçe kat etmiyor değiller; ancak ilk grup kadar istekli değiller. “Çizgiyi Arşınlayanlar” ismini koyduk.
Son rozet ise merkez ve iç koridorda bulunup, ısı haritasında çoğunlukla ikinci bölgeyi kırmızıya boyayanları barındırıyor. Diğerlerine oranla birinci bölgede daha çok faal durumdalar. “Merkez Komutan” demek gayet mantıklı.
Rozet | Önemli Değişken 1 | Önemli Değişken 2 | Önemli Değişken 3 | Önemsiz Değişken |
3. Bölge Topçusu | 3. Bölge Aksiyon | Ceza S. Topla Buluşma | İçe Kat Etme | 1. Bölge Aksiyon |
Çizgiyi Arşınlayanlar | Kenar Aksiyon | Çizgide Kat Etme | İçe Kat Etme | Merkez Aksiyon |
Merkez Komutan | İç Koridor Aksiyon | 2. Bölge Aksiyon | Merkez Aksiyon | Çizgide Kat Etme |
Pas verilerine göre rozetler
“Arka Beyin” kelimesini ilk rozet için kullandık; çünkü birinci ve ikinci bölgede çok sık pas yapıyorlar. Ayrıca paslarının çoğunu ileri ya da yatay paslar oluşturuyor. Öne çıkan örnekleri arasında Dijk ya da Laporte gibi ayağı top yapan oyuncular var.
“Kurye” rozetinin ismine yaptığımız uzun tartışmaların sonunda karar verdik. Bu nişana sahip oyuncular progresif paslarıyla topu üçüncü bölgeye taşıyor. Bilhassa 2. bölgede daha etkin olmakla birlikte, yeri geldiğinde topu bir kanattan diğerine de çeviriyorlar.
“Çilingir”ler isminden de anlaşılacağı üzere çok sayıda şut pası verip, ceza sahasını toplarıyla delmeye çalışıyor. Diğer gruplara göre 3. bölgede aktifler. Aynı zamanda ortacılar da bu grupta.
Sonuncusuna ise “Halka” adını verdik. 14. Bölge’de istasyon vazifesi görüyorlar. İleriden ziyade geri ve yatay paslarıyla öne çıkıyorlar.
Rozet | Önemli Değişken 1 | Önemli Değişken 2 | Önemli Değişken 3 | Önemsiz Değişken |
Arka Beyin | Yatay Pas | 1. Bölgede Pas | İleri Pas | Ceza Sahasına Pas |
Kurye | 3. Bölgeye Pas | Progresif Pas | İleri Pas | Geri Pas |
Çilingir | Ceza Sahasına Pas | 3. Bölgede Pas | Şut Pası | 1. Bölgede Pas |
Halka | 14. Bölgede Pas | 2. Bölgede Pas | Geri Pas | Orta |
Defansif verilere göre rozetler
Birinci bölgede bol bol top kazanan, pas arası yapan, hava mücadelesi kazanan ve şut bloklayan oyunculardan oluşan bu faktöre “Kalkan” dedik.
Birincisine kıyasla 2. ve 3. bölgede defansif aksiyonlar gerçekleştiren futbolculara “Lokomotif” rozetini taktık.
Üçüncü gruba ise genelde bol bol hava mücadelesi kazandıkları için “Hava Savaşçısı” demek anlamlı idi.
Rozet | Önemli Değişken 1 | Önemli Değişken 2 | Önemli Değişken 3 | Önemsiz Değişken |
Kalkan | 1. Bölgede Pas Arası | 1. Bölgede Hava Müc. Kazan. | Blok | 3. Bölgede Pas Arası |
Lokomotif | 2. Bölgede Top Çalma | 2. Bölgede Pas Arası | 1. Bölgede Top Çalma | 3. Bölgede Hava Müc. Kazanma |
Hava Savaşçısı | 2. Bölgede Hava Müc. Kazanma | 3. Bölgede Hava Müc. Kanma | Foul | 1. Bölgede Top Çalma |
Ofansif verilere göre rozetler
Bol bol topla kat eden, adam geçen ve adam geçtikten sonra tercihini pastan yana kullanan oyunculardan oluşan bu gruba “Sürücü” rozetini taktık.
Bu gruptaki ikinci rozetimizin ise ismi “Robben”. Hollandalı oyuncunun ismini duyunca sizde oyun stiline dair nasıl bir çağırışım yapıyorsa tam olarak onu kastediyoruz. Çoğunlukla kaleyi sağ ve soldan bombalayan, ceza sahasına topla giren, top sürdükten sonra şut atan, her türlü “Robbenvari” aksiyonları kapsıyor.
Ceza sahası dışından kaleye şut çeken ve beş metreden uzun sürülen topların ardından şut tercihinde bulunan oyuncuların oluşturduğu rozete “Sniper”lar dedik.
Son grup ceza sahasında ve bilhassa kale önünde etkin olanları kapsıyor. Pas ya da orta geldiği anda kontrol dahi etmeden şut çekiyorlar. Ayrıca bu arkadaşlara uzun top da geliyor. “Son Nokta” demenin doğru olacağını düşündük.
Rozet | Önemli Değişken 1 | Önemli Değişken 2 | Önemli Değişken 3 | Önemsiz Değişken |
Sürücü | Kat Eden Koşu | Top Sürme | 3. Bölgeye Toplu Koşu | Şut (Ceza Sahası İçi – Ortadan) |
Robben | Top Sürme Sonrası Şut | Şut (Sağ ve Soldan) | Ceza Sahasına Topla Koşu | 3. Bölgeye Toplu Koşu |
Sniper | Şut (Ceza Sahası Dışı) | Top Sürme Sonrası Şut | 3. Bölgeye Toplu Koşu | Uzun Top Alma |
Son Nokta | Direkt Şut | Şut (Ceza Sahası İçi – Ortadan) | Uzun Top Alma | Top Sürme |
14 tane rozetimizi tanıttığımıza göre rolleri belirme işine geçebiliriz.
Faktör Analizi sonrası elde ettiğimiz 14 rozetin değişken katsayılarını veri setimizdeki oyunculara uyguladığımızda her birinin 12 farklı puanını elde ettik. İşin bundan sonrası, veri setini mevkilere ayırıp K-means algoritmasını kullanarak kümeleme yapmak oldu.
FAS Scout Şefi Alper Çaltık ile beraber oyuncu rollerini belirlerken kullandığımız metot kısaca şu şekilde:
1- Optimum küme sayısı belirleme yöntemleri ile başlangıç noktası belirledik. Gözleme uymadığını düşündüğümüz sonuçların çıkması durumunda küme sayısında ekleme ya da çıkarma yaparak kmeans’i yeniden çalıştırdık.
2- Miktar olarak uygunluğuna karar verdiğimiz kümelerin (Rollerin) 14 rozetimizdeki orta noktalarını alarak, tüm oyunculara benzerliklerini ölçtük. Bu işlemi yaparken, belirli bir roldeki oranı yüksek çıkan örnek oyunlardan hareketle role bir isim koyduk.
Elde ettiğimiz 30 rolü detaylı olarak anlatmak çok uzun süreceği için bu blogda sadece kanat ve forvet oyuncularına odaklanacağız. Kalan mevkilerin sonuçlarını bir sonraki blogda paylaşacağız.
Kanat rolleri
Kanat oyuncularında toplam 5 tane rol belirledik.
1- Klasik Kanat
‘Klasik Kanat’ olarak nitelendirdiğimiz bu rol, esasında bir kanat oyuncusu dendiğinde herkesin aklına ilk gelen kenarlara daha yakın konumlanan, dikey hareketlenen, top sürme ve orta yapma özelliklerinin daha öne çıktığı bir oyuncu profili hüviyetinde.
‘Klasik Kanat’ rolünün hangi rozetlerde ortalama bir kanat oyuncusuna göre daha ayrıştığına dair hemen yukarıdaki grafik üzerinden bir inceleme yaparsak, az önce bahsettiğimiz gibi ‘Kurye’, ‘Arka Beyin’, ‘Çizgiyi Arşınlayan’ ve ‘Lokomotif’ rozetlerindeki etkinliklerinin daha fazla olduğunu görüyoruz. Bu da esasında rolün tanımının sağlamasını yapar nitelikte bir çıktı.
Örnek oyuncular: Halil Akbunar, Deniz Türüç, Jack Harrison
2- Yaratıcı Kanat
‘Yaratıcı Kanat’ adını verdiğimiz bu rol ise aslında takımın kanattaki oyun kurucusunun sahip olduğu profildir. Sadece kenara ve dikey koridorda sınırlı kalmaz, toplu ve topsuz aksiyonlarıyla merkezde de aktiftir. Rakip kalede tehlike yaratma ve bitirme verilerinde yüksek etkinlik gösterirler. Aynı zamanda ana görevleri olan oyun kurma alanında da kendi mevkisindeki diğer rollere göre daha fazla öne çıkarlar.
Yine grafiğimize baktığımızda da bu rolün, ortalama bir kanat oyuncusunun rozetlerde gösterdiği performanstan farklı olarak merkezde topla hareket, oyun kurma, yaratıcılık ve bitiricilik ile alakalı olan tüm rozetlerde daha fazla aksiyona girdiğini söylemek mümkün.
Örnek oyuncular: Kingsley Coman, Ousmane Dembele, Leon Bailey
3- Defansif Kanat
‘Defansif Kanat’ rolü, bir kanat oyuncusunun sahada defansif aksiyonlara, diğer alanlardaki aksiyonlara göre daha sık girdiğini ifade eden bir görev tanımıdır. Kendisinden üstlenmesi beklenen sorumluluk, maç içinde daha çok bulunduğu 2. bölge çevresindeki pas arası, top çalma gibi defansif aksiyonlarda yüksek etkinlik göstererek rakibin kanat yahut iç koridor denilen bölgelerdeki hücum etkinliğini azaltmaları.
Rozetlere baktığımızda ‘Defansif Kanat’ rolüne sahip bir oyuncunun ortalama bir kanat oyuncusuna göre oyunun önde konumlanma, oyun kurma ve hücum alanlarında çok daha az aktif olduğu; ancak ‘Kalkan’ ve ‘Hava Muhafızı’ rozetlerindeki mevcudiyetlerinin yüksek olduğu görülüyor.
Örnek oyuncular: Stephy Mavididi, Jarrod Bowen, Ivan Cavaleiro
4- İçe Kat Eden Kanat
‘İçe Kat Eden Kanat’ rolü deyince belki de hepimizin aklında canlanan isim efsane Hollandalı futbolcu Arjen Robben oluyor. Görev aldığı kenarın aksine daha merkeze ve özellikle dribbling ile hücum aksiyonlarını sürdüren bu görev tanımının ayrıştırıcı bir diğer özelliği de ceza sahası çevresinden rakip kaleye gönderdiği şutlardır.
Somut veriler üzerinden de bir teyit çalışmasına girersek bu grafiğimizde de ‘İçe Kat Eden Kanat’ rolündeki bir oyuncu, rakip kaleyi yoklama ve top sürme özelliklerini barındıran rozetlerde daha aktiftir. Bunun haricinde de oyun kurma ve kenar aksiyon rozetlerinde ‘Klasik Kanat’ oyuncusunun aksine etkinlik daha düşük çıkmaktadır.
Örnek oyuncular: Davidson, Leroy Sane, Bukayo Saka
5- Hedef Kanat
Kanat mevkisindeki son rolümüz olan ‘Hedef Kanat’ rolü ise, az sonra değineceğimiz ‘Kanat Forvet’ rolü ile karıştırılmaya çok müsait olduğundan iyi açıklanması gereken bir görev tanımıdır. Genellikle santrfor mevkisinde de oynayabilen fakat takımlarının taktiği gereği kanatta görev alıp ön hattı ‘ikileyen’ oyuncuların sahip olduğu bir roldür.
‘Kanat Forvet’ rolünün aksine ‘Hedef Kanat’ rolüne sahip oyuncular, çizgiye yakın yahut topu kat ettiren aksiyonlarda miktar anlamında düşük istatistiklere sahiptirler. Ancak doğaları gereği ceza sahasındaki aksiyon yoğunlukları çok yüksektir. Ayrıca bu oyuncuların 3. bölgede uzun top alma ve hava mücadelelerindeki başarı oranları da çok iyi seviyededir ki görev tanımında adı geçen ‘Hedef’ ibaresi de bu sebeple konmuştur.
Örnek oyuncular: Jonathan Calleri, Simon Banza, Adem Buyuk
Kalıpların dışına çıkmak
Böylelikle oyunculara tanımladığımız rollerin nasıl meydana geldiğini ve birbirlerinden nasıl ayrıldıklarını somut örnekleri ile incelemiş olduk. Fakat bu noktada forvet oyuncularının rollerine geçmeden önce önemli bir detayı anlatmak için es vermek gerekiyor.
Yukarıda bahsettiğimiz metotlarla elde ettiğimiz bu 30 rolü oyuncuları birbirinden sert bir şekilde ayırıp kategorize eden bir yöntem olarak görmemek lazım. Her oyuncu (elbette oynadıkları mevkiler doğrultusunda) ilgili her rolde az veya çok derecede etkinlik gösterebilir. Bu durum belki bir iki örnekle akılda daha kolay canlanabilir.
Trabzonspor’da son 2.5 sezondur adından sıkça bahsettiren kanat oyuncusu Anthony Nwakaeme’nin az önce nitelendirdiğimiz 5 farklı kanat rolündeki mevcudiyetini ortaya koyduğumuz bu grafiğe bakalım. Oyuncunun en çok görev aldığı rolün ‘Yaratıcı Kanat’ olduğu aşikar fakat ona çok yakın bir oranda da ‘İçe Kat Eden Kanat’ rolünü de üstlendiği görülüyor. Bu da aracımızın, bir oyuncuyu verisel anlamda incelerken belli bir kalıba sokmadığını, aynı zamanda varsa çok yönlülük özelliğini de yansıttığını ortaya koyuyor.
Çok yönlülük demişken bir oyuncu yalnızca en çok süre aldığı mevkideki rolü üzerinden mi değerlendirilmeli, yoksa oyuncular oyun karakteristikleri anlamında farklı bir mevkideki rolü de sahaya yansıtıyor olabilir mi? ‘Oyuncu Rolü’ aracımız bu soruya ikinci kısmı ele alıp cevabını veriyor.
Bu sezon ligin zirve takımlarından biri olan Beşiktaş’ın flaş oyuncularından olan Cyle Larin’i ele alalım. Sergen Yalçın kendisini sol kanatta görevlendirmesine rağmen kendisinin sahada ‘kanat’ oyuncusundan ziyade ‘forvet’ oyuncusu olarak görev yaptığını söyleyebiliriz. Zira Oyuncu Rolü aracımız da aynı kanaate varmış olmalı ki daha fazla kanatta forma giyen Larin’in rol etkinlik grafiğinde Forvet Rolleri daha ağır basmış durumda.
Bu durum da en nihayetinde, Oyuncu Rolü aracının ana hedeflerinden biri olan oyuncuyu doğru nitelendirme ve oyuncunun efektifliğini sorgulama olgularına ulaşabilmek adına faydalı bir yöntem olabileceğini ortaya koyuyor.
Forvet rolleri
Forvet oyuncuları için de belirlediğimiz optimal rol sayısı 5.
1- Fırsatçı Forvet
İlk forvet rolümüz olan ‘Fırsatçı Forvet’, İngilizlerin “fox in the box” veya “poacher” diye nitelendirdikleri, ceza sahasında doğru anı bulduğu noktada topla ağlarla buluşturma ya da rakip savunma yerleşiminin anlık hatasını değerlendirip hücumu noktalama üzerine oyun karakterine sahip olan görev tanımıdır. Bu role sahip forvet oyuncular oyununun diğer sekanslarında pek görülmezler.
Rol Etkinliği Grafiğinden de anlaşılacağı üzere bir forvet oyuncusu adına önemli olan tüm rozetlerde etkinlikleri ortalamanın altında çıkıyor. Bunun sebebi de az önce belirtildiği gibi miktar bakımından set oyununa fazla dahil olmamaları ve bitiriş noktasında da doğru anı kovalamalarından dolayı sık aksiyona girmemeleridir.
Örnek oyuncular: Habib Diallo, Krzysztof Piatek, Jamie Vardy
2- Pivot Santrfor
İkinci rolümüz ve artık futbol literatürüne iyice oturmuş olan ‘Pivot Santrfor’, daha çok rakip kaleye sırtı dönük pozisyon alıp rakip savunmacılar ile tabiri caizse boğuşan, uzun top alma ve hava toplarında etkili, ceza sahasında etkili bitiriş becerisine sahip olan oyuncuların profilidir.
Grafiğimizde zaten görüldüğü üzere ‘Kalkan’, Hava Muhafızı’ ile ‘Son Nokta’ rozetlerinde ortalama bir forvet oyuncusundan daha önde olduğu görülüyor. Keza bu oyuncuların çoğunluğunun fazla teknik olduğunu söylemek mümkün değil ki bu da ‘Sürücü’ ve ‘Çilingir’ gibi rozetlerde kendini gösteriyor.
Örnek oyuncular: Steve Mounie, Christian Benteke, Alvaro Negredo
3- Gezici Forvet
‘Gezici Forvet’ olarak tanımladığımız bu rol ise aslında ismini daha çok aksiyona girdiği bölgelerden dolayı almış bir görevdir. 3. bölgede basmadık yer bırakmayan, gerektiğinde kanatlara deplase olan, bu hareketliliğinin de getirdiği artı olarak bitiriş noktasında da kendisine büyük bir avantaj katan oyuncuların bulunduğu rol olarak bahsedebiliriz bu kümeden.
Keza bu görevin, ortalama bir forvet oyuncusuna göre öne çıktığı noktalar da yukarıda bahsettiğimiz özelliklerle eşleşir nitelikte.
Örnek oyuncular: Robert Lewandowski, Erling Braut Haaland, Vincent Aboubakar
4- Destek Forvet
Gelelim FAS rollerine yeni eklenen ‘Destek Forvet’ rolüne. Esasında ismin kendisinden de anlaşılacağı üzere bu role sahip oyuncuların, ön hatta genellikle bir forvet partneri ile oynadıklarını veya geriden hücum hattına katılarak destek verdiklerini söylemek mümkün. Genellikle de ikili hücum hattında oynayan, yani doğal olarak daha geniş alanda mücadele etmesi gereken forvetlerin bulunduğu bir küme oluyor ki bunu ‘Çizgiyi Arşınlayan’ rozetindeki aktifliklerine bakıp dile getirebiliyoruz.
Peki hangi ‘destek’ özelliklerinde bu rol öne çıkıyor. Rozetler üzerinden yine bir inceleme yapıldığında diğer forvetlere göre ‘Son Nokta’ rozetinde düşük, oyun kurma, topu taşıma, kenarları kullanma ile savunma rozetinde ise yüksek etkinlik gösteriyor bu oyuncular.
Örnek oyuncular: Gabriel Jesus, Emil Forsberg, Mikel Oyarzabal
5- Çok Yönlü Forvet
Son rolümüz olan ‘Çok Yönlü Forvet’, diğer forvet rollerine göre fazlasıyla dominant bir karakter yapısı ve verilere sahip bir görev tanımıdır. Bu kümenin Ronaldo ve Boupendza’yı barındırdığını söylemek pek çok anlamda bu rolün baskınlığını netleştiriyor. Bölgesel hakimiyet, oyun kurma, bitiricilik, hücum aksiyonları, savunma yönü gibi oyunun neredeyse her alanında bir forvet oyuncusu olarak fazlasıyla aktiflik gösterirler.
Bunu grafiğimizden de net bir şekilde okumamız mümkün. Hava topları haricindeki her rozette en az ortalamanın üstünde olan ‘Çok Yönlü Forvet’ rolü, işin özellikle teknik gerektiren ‘Sniper’ ile ‘Robben’ rozetlerinde çok baskın bir skora sahipler.
Örnek Oyuncular: Mohamed Salah, Christian Pulisic, Caleb Ekuban
Diğer mevkilerdeki rol sonuçlarını bir sonraki blogumuzda detaylarıyla açıklayacağız.
Veriyle kalın…
Veri Analiz Sorumlusu
Henüz yorum yok